Sales Invoicing API:a käytetään myyntilaskujen luomiseen ja laskujen lähettämiseen vastaanottajille.
Aloitetaan luomalla asiakastiedot (tuotteiden luonti ei ole pakollista) ja sen jälkeen alkaa varsinainen laskujen luonti. Kun laskut on luotu onnistuneesti, ne voidaan lähettää asiakkaille sähköpostitse, verkkolaskuna tai paperilaskuna postituspalvelumme kautta. Laskusuorituksia seurataan, ja tarvittaessa muistutukset lähetetään automaattisesti tai siirretään lasku perintään. Laskuja ei tarvitse siirtää erikseen kirjanpitoon, vaan ne siirtyvät sinne automaattisesti.
Sales Invoicing API edellyttää OAuth 2.0 client credentials flow -tunnistautumista, kutsun headerissa on myös tuotava kiinteä subscription id. Lisätietoa tunnistautumisesta löytyy developer portaalista: https://apimportal.talenom.com/auth-documentation.
API:n tekninen kuvaus löytyy developer portaalista.
Laskun luominen ja lähettäminen tapahtuu seuraavasti:
1. Luo uusi asiakas eli laskun vastaanottaja kutsumalla POST /contacts -endpointtia.
2. (Valinnainen) Luo uusi tuote kutsumalla POST /products -endpointtia.
3. Luo uusi laskuluonnos asiakkaalle kutsumalla POST /invoices -endpointtia.
4. Nouda juuri luomasi lasku kutsumalla GET /invoices -endpointtia TAI käytä edellisessä POST-kutsussa palautunutta payloadia.
5. Lisää laskurivit kutsumalla PUT /invoices -endpointtia.
6. Lähetä lasku vastaanottajalle kutsumalla POST /deliver -endpointtia.
Lisäksi:
Sales Invoicing API sisältää runsaasti erilaisia tarkistuksia, jotta virheiltä vältyttäisiin laskua luotaessa. On ratkaisevan tärkeää, että clientille luodaan asianmukainen virhekäsittely API:n palauttamien virheviestien perusteella, jotta puuttuvien tai virheellisten tietojen korjaaminen on helpompaa.
Lähetä meille viesti, vastaamme mahdollisimman pian.